Panevėžio graikų romėnų imtynių treneris ir teisėjas Marius Baranauskas darbuojasi Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijoje ir Panevėžio sporto centre. Jis Panevėžio graikų romėnų imtynių sporto klubo “Imtis” vadovas, Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijos individualių sporto šakų metodinės grupės pirmininkas, Lietuvos imtynių jaunučių rinktinės treneris. Šiandien treneris sutiko pasidalinti mintimis apie nelengvą sportininko ir trenerio darbą.
Lietuvos triatlonininkas, pasaulio ultratriatlono čempionas, pasaulio rekordininkas, Lietuvos Respublikos nusipelnęs treneris, Panevėžio triatlono klubo vadovas, „Geležiniu žmogumi“ pramintas panevėžietis Vidmantas Urbonas gimė 1958 m. balandžio 28 d. Panevėžyje. Nuo 1965 m. plaukimo paslapčių mokėsi Panevėžio sporto mokykloje - internate. Šiuo metu jis Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijoje dirba treneriu ir metų metais kauptas žinias perduoda čia besimokančiam jaunimui. Šiandien Vidmantas Urbonas sutiko pasidalinti mintimis apie sportininko kelią.
Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijos auklėtinė Gabrielė Stonkutė yra Lietuvos jaunimo bokso, Lietuvos suaugusių bokso bei Europos jaunimo bokso čempionė. Šiais metais Gabrielė turėjo kovoti dėl kelialapio į olimpines žaidynes. Šiandien ji sutiko pasidalinti mintimis apie savo boksininkės karjerą.
Gerbiami gimnazijos Mokiniai, Tėveliai (Globėjai, Rūpintojai),
Informuoju, pirmadienį, 2020 m. kovo 30 d. 8.00 val. gimnazijoje pradedamas nuotolinis mokymas.
Pirmoji pamoka (8.00 val.) – su klasės vadovu. Visi mokiniai klasių vadovų, per „Mano dienyno“ pranešimus, bus pakviesti į pirmąją informacinę pamoką. Būtina prisijungti prie „Mano dienyno“, kurio pagalba, Jūs gausite visą reikalingą tolimesnio prisijungimo informaciją. Pamoka vyks vaizdo konferencijoje Zoom, kurios metu bus paaiškinta, kaip gimnazijoje bus organizuojamas nuotolinis ugdymas. Antroji ir kitos pamokos vyks pagal Jums įprastą tvarkaraštį virtualioje mokymo aplinkoje Moodle, vaizdo konferencijose Zoom ar Messenger.
Nuotolinio mokymo pamokos sporto gimnazijoje bus organizuojamos virtualioje mokymo aplinkoje Moodle bei vaizdo konferencijose Zoom ir Messenger. Mokytojai/treneriai Jus informuos, kokiu būdu bus organizuojama Jūsų ugdymosi veikla, kaip bus mokomasi, treniruojamasi. Pamokos/treniruotės vyks pagal įprastą gimnazijos tvarkaraštį ir laiką.
Šiandien, rytoj ir sekmadienį prašome nesijunkite prie virtualios mokymo aplinkos Moodle. Šiuo metu ten vyksta parengiamieji darbai, todėl taikomi prisijungimo draudimai. Pirmadienį Jūs jau turėsite galimybę pabandyti prisijungti ir gauti reikalingas užduotis. Viską paaiškins klasių vadovai ir dalyko mokytojai. Taip pat visada galite kreipti Jums rūpimais klausimais į gimnazijos administraciją bei IT specialistą.
Pagarbiai
Jūratė Pauliukienė, direktorė
Mob. tel. Nr. 8-698-10735
PATVIRTINTA
Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijos direktoriaus
2020 m. kovo 25 d.
įsakymu Nr. V-173
PANEVĖŽIO RAIMUNDO SARGŪNO SPORTO GIMNAZIJOS
NUOTOLINIO MOKYMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
4.1. Nuotolinis mokymas – tai mokymo(si) būdas, kai besimokantysis nepalaiko betarpiško kontakto su mokytoju / treneriu. Mokantis nuotoliniu būdu bendraujama ir bendradarbiaujama informacinių komunikacinių technologinių (toliau – IKT) priemonių pagalba virtualioje mokymo(si) aplinkoje.
4.2. Virtuali mokymo(si) aplinka (toliau – VMA) – tai kompiuterių tinklais ir kitomis IKT sukurta informacinė ugdymo sistema naudojant VMA, kurioje patalpintas kiekvienos klasės / grupės mokomasis kursas, pagal Gimnazijos ugdymo planą suskirstytas į konkrečias elektronines (skaitmenines) pamokas / treniruotes (temas).
4.3. Sinchroninis nuotolinis mokymas(-is) – mokymo(si) procesas vyksta tuo pačiu metu realiame laike. Šiuo būdu vykdant nuotolinį mokymą dažniausiai naudojamos šios technologijos: vaizdo konferencijos, pokalbių kambariai, „baltos lentos“ ir pan.
4.4. Asinchroninis nuotolinis mokymas – savarankiškas mokymas(-is), naudojant gimnazijos paramos sistemą. Šiuo būdu vykdant nuotolinį mokymą dažniausiai naudojamos technologijos: vaizdo įrašai, el. medžiaga, forumai, el. paštas ir pan.
4.5. Elektroninė pamoka / treniruotė – mokymo(si) medžiagos rinkinys, skirtas konkrečiai pamokos / treniruotės temai (teorinė ir praktinė medžiaga, mokėjimus ir įgūdžius lavinantys pratimai, savikontrolės ir patikros užduotys ar kt.).
4.6. Nuotolinė konsultacija – VMA mokytojo / trenerio, švietimo pagalbos specialisto teikiama konsultacija mokiniams.
4.7. Nuotolinis kontaktinis darbas – mokymas, vykstantis VMA, kai mokiniai sąveikauja su mokytoju / treneriu sinchroniniu būdu IKT pagalba. Tai gali būti pamokos, treniruotės, pratybos, diskusijos, konsultacijos, individuali parama mokiniams, užduočių atlikimas ir vertinimas bei kita mokymo(-si) veikla.
5.1. kasdienės grupinės pamokos vyksta 5 dienas per savaitę, treniruotės 5-6 dienas per savaitę pagal patvirtiną tvarkaraštį;
5.2. grupinės nuotolinės pamokos vyksta 5 dienas per savaitę, treniruotės 5-6 dienas per savaitę, pasitelkiant nuotolines mokymo technologijas pagal patvirtintą tvarkaraštį;
5.3. pavienis nuotolinis mokymas, tai yra individualios konsultacijos, vyksta pagal mokinio poreikį ir susitarimą su mokytoju / treneriu, švietimo pagalbos specialistu.
6.1. VMA „Moodle“, vaizdo konferencijų programa „Zoom“, „Messenger“ ir kt.;
6.2. el. dienynu „Mano dienynas“, el. paštu, telefonu.
II SKYRIUS
NUOTOLINIO MOKYMOSI ORGANIZAVIMAS
8.1. Administracija:
8.1.1. įvertina galimybes ir organizuoja Gimnazijos bendruomenę dirbti nuotoliniu būdu;
8.1.2. pagal klasių vadovų teikiamą informaciją įvertina Gimnazijos mokinių technologines galimybes mokytis nuotoliniu būdu, pagal Gimnazijos finansines galimybes imasi priemonių užtikrinant socialiai pažeidžiamų mokinių aprūpinimą nuotoliniam mokymuisi reikalingomis priemonėmis;
8.1.3. paskiria skaitmeninių technologijų administratorių (-ius);
8.1.4. sudaro nuotolinio mokymo (vaizdo konferencijų) tvarkaraštį;
8.1.5. priima sprendimus dėl nuotolinių pasitarimų (vaizdo konferencijų) su Gimnazijos darbuotojais ir juos organizuoja;
8.1.6. informuoja mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus), mokinius apie nuotolinio mokymo organizavimą;
8.1.7. koordinuoja nuotolinio ugdymo procesą;
8.1.8. prižiūri VMA ir jos vartotojus, konsultuoja mokytojus / trenerius, švietimo pagalbos specialistus, mokinius ir jų tėvus (globėjus, rūpintojus).
8.2. Skaitmeninių technologijų administratorius (-iai):
8.2.1. konsultuoja mokomojo dalyko medžiagos rengimo VMA „Moodle“, naudojimosi vaizdo konferencijų programa „Zoom“ ir kitais virtualios aplinkos pritaikymo ugdymui klausimais. Veda mokymus mažoms pedagogų, turinčių neaiškumų dėl naudojimosi VMA „Moodle“ vaizdo konferencijų programa „Zoom“, grupėms ir konsultuoja individualiai virtualios aplinkos pritaikymo ugdymui klausimais nuotolinio mokinių mokymo(si) metu;
8.2.2. konsultuoja ir teikia informaciją gimnazijos administracijai nuotolinio mokymo(si) organizavimo ir vykdymo klausimais;
8.2.3. sprendžia iškilusias technines problemas;
8.2.4. prižiūri taikomų informacinių sistemų ir virtualių aplinkų naudojimą, diegia atnaujinimus, konsultuoja mokytojus / trenerius, švietimo pagalbos specialistus.
8.2.5. administruoja ir suteikia mokytojui / treneriui bei mokiniams jungimosi prie VMA „Moodle“ asmeninį vardą ir slaptažodį;
8.2.6. konsultuoja mokytojus / trenerius VMA „Moodle“, „Zoom“ naudojimosi klausimais.
8.3. Klasės vadovas:
8.3.1. pagal tvarkaraštį nustatytu laiku sinchroniniu būdu bendrauja su auklėtiniais, veda klasės valandėles;
8.3.2. koordinuoja mokinių mokymąsi, pasiekimus, kasdien stebi dalyvavimą pamokose realiu (sinchroniniu) laiku pagal patvirtintą tvarkaraštį;
8.3.3. individualiai bendradarbiauja su tėvais ir kartu užtikrina sėkmingą vaiko ugdymąsi nuotoliniu būdu;
8.3.4. teikia informaciją tėvams apie nuotolinį ugdymą;
8.3.5. renka ir teikia informaciją administracijai mokinių technologinio aprūpinimo klausimais;
8.3.6. domisi auklėtinių poreikiais, interesais, padeda išspręsti kylančias problemas;
8.3.7. teikia informaciją apie grėsmes ir saugų elgesį virtualioje aplinkoje;
8.3.8. stebi savo klasės mokinių dalyvavimą veikloje pagal patvirtintą nuotolinio mokymo (vaizdo konferencijų) tvarkaraštį, bendradarbiauja su dalyko mokytojais / treneriais, švietimo pagalbos specialistais, apie iškilusias problemas informuoja gimnazijos administraciją.
8.4. Nuotolinio mokymo(si) mokytojas / treneris:
8.4.1. pakviečia mokinius prisijungti ir dirbti VMA „Moodle“, esant poreikiui vaizdo konferencijų programomis „ Zoom“ ir „Messenger“;
8.4.2. pasirenka nuotolinio mokymo(-si) organizavimo būdą:
8.4.2.1. asinchroninį mokymą: mokytojas / treneris paruošia ir „Moodle“ aplinkoje talpina vaizdo pamokas, įgarsintas skaidres, skaidres su teorine medžiaga, internetines nuorodas į el. vadovėlį ar kitą medžiagą, kur išdėstoma mokymo medžiaga pagal dalyko programą, o tvarkaraštyje nurodytu laiku vykdo konsultacijas, t. y. atsakinėja į mokinių klausimus bei padeda atlikti praktines užduotis naudojant IKT priemones;
8.4.2.2. sinchroninį mokymą: mokytojas / treneris tvarkaraštyje nurodytu laiku vykdo sinchroninį mokymą vaizdo konferencijų būdu, dalį laiko palikdamas mokinių klausimams. Sinchroninė pamoka įrašoma ir pateikiama „Moodle“ aplinkoje vėlesnei mokinių peržiūrai;
8.4.3 pagal direktoriaus įsakymu patvirtintą nuotolinio mokymo (vaizdo konferencijų) tvarkaraštį jungiasi prie vaizdo konferencijų programos „Zoom“. Pamokas gali vesti tiek Gimnazijoje, tiek dirbdamas per nuotolį (t. y. namuose ar kitose vietose, kurios pritaikytos tokiai veiklai (rami, netriukšminga aplinka, yra galimybė naudotis kompiuteriu, geros kokybės interneto ryšiu). Mokytojas / treneris, vesdamas sinchronines vaizdo konferencijų pamokas per „Zoom“, įrašo vaizdą dėl saugumo prevencijos;
8.4.4. iš vakaro, iki 18.00 val. mokytojas / treneris privalo įkelti į VMA „Moodle“ paruoštą ateinančios dienos pamokų / treniruočių medžiagą;
8.4.5. esant poreikiui lanksčiai koreguoja dalyko trumpalaikius planus / programas;
8.4.6. rengia, atnaujina, papildo nuotolinio mokymo(si) medžiagos rinkinius, vadovaujantis atnaujintomis Bendrosiomis programomis bei metodinėmis rekomendacijomis, patalpina medžiagą VMA „Moodle“, esant poreikiui vaizdo konferencijų programoje „Zoom“ ir kt.;
8.4.7. bendradarbiauja ir dalinasi patirtimi vedant pamokas / treniruotes nuotoliniu būdu, tariasi dėl mokinių mokymosi, krūvio reguliavimo;
8.4.8. tikrina, vertina, komentuoja, tobulina mokinių darbus, gautus VMA „Moodle“, vaizdo konferencijų programose „Zoom“, „Messenger“ ir kt. aplinkose;
8.4.9. galutinį įvertinimą už mokinių atliktas užduotis įrašo el. dienyne „Mano dienynas“. Mokinių atliktas užduotis prisega VMA „Moodle“ kaip įrodantį dokumentą, jog mokiniai nurodytas užduotis atliko. Užduočių nesiunčia el. paštu;
8.4.10. pildo mokinių lankomumo apskaitą el. dienyne „Mano dienynas“;
8.4.11. pirmoje vaizdo konferencijoje supažindina mokinius su dalyko nuotolinio mokymo organizavimu ir susitaria:
8.4.11.1 kaip bus skiriamos mokymosi užduotys;
8.4.11.2. kaip teikiama teorinė ir kita ugdymui(si) reikalinga medžiaga ar informacija;
8.4.11.3. kada ir kokiu būdu mokinys gali paprašyti mokytojo pagalbos ir paaiškinimų;
8.4.11.4. dėl laiko, skirto užduotims atlikti;
8.4.11.5. kaip teikiama informacija mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir fiksuojami įvertinimai;
8.4.11.6. informacija, dėl kurios susitariama 8.4.11.1–8.4.11.5 punktuose, pateikiama el. dienyne „Mano dienynas“ tėvams (globėjams, rūpintojams) ir mokiniams.
8.4.12. stebi mokinių pasiekimus, lankomumą bei teikia ataskaitas direktoriaus pavaduotojui ugdymui, direktoriaus pavaduotojui ugdymui, atsakingam už sporto ugdymą;
8.4.13. informuoja klasės vadovą apie mokinius, kurie nesijungia prie „Moodle“, „Zoom“ aplinkų;
8.4.14. be Apraše įvardintų virtualių aplinkų, mokytojas / treneris gali naudoti papildomas kitas elektronines mokymosi erdves, laikantis saugaus darbo elektroninėje aplinkoje reikalavimų;
8.4.15. dalyko kontaktinės valandos, organizuojamos VMA „Moodle“ sinchroniniu (gali būti naudojama ir „Zoom“, ir „Messenger“ aplinka) ir asinchroniniu būdu laikomos nuotolinėmis kontaktinėmis valandomis;
8.4.16. teikia mokyklos vadovams reikalingą informaciją;
8.4.17. dalyvauja virtualiuose metodiniuose posėdžiuose, susirinkimuose ir t. t.
8.5. Pagalbos mokiniui specialistai:
8.5.1. teikia pagalbą mokytojams / treneriams organizuojant mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokymą; parengia užduotis ir suderina, kaip už jas bus atsiskaitoma;
8.5.2. nustatytu laiku pagal patvirtintą tvarkaraštį sinchroniniu būdu bendrauja su mokiniais, veda užsiėmimus mokiniams, teikia psichologinę, socialinę, pedagoginę pagalbą mokiniams, tėvams (globėjams, rūpintojams);
8.5.3. suderintu laiku, kartu su mokytoju / treneriu dalyvauja jam vedant „Zoom“ vaizdo konferencijų pamokas, stebi mokinių darbą, teikia pagalbą;
8.5.4. padeda mokytojams / treneriams užtikrinti susisiekimą su kiekvienu mokiniu.
8.6. Bibliotekos darbuotojai:
8.6.1. supažindina mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) per el. dienyną „Mano dienynas“ kaip bus teikiamos bibliotekos paslaugos nuotoliniu būdu;
8.6.2. skelbia informaciją apie teikiamas bibliotekos paslaugas, siunčiant pranešimus visiems mokiniams, tėvams (globėjams, rūpintojams), pedagogams ir pagalbos mokiniui specialistams per el. dienyną „Mano dienynas“;
8.6.3. teikia pagalbą mokytojams / treneriams, atlieka literatūros ir kitų šaltinių paieškas pagal mokytojų / trenerių užklausas, dalinasi informacija.
8.7. Nuotoliniu būdu besimokantis mokinys:
8.7.1. prisijungia prie VMA iš namų;
8.7.2. pasiekia mokymosi medžiagą nuotoliniu būdu;
8.7.3. bendrauja ir bendradarbiauja su bendramoksliais ir mokytojais / treneriais;
8.7.4. laiku atlieka užduotis ir atsiskaito mokytojo / trenerio nurodytose VMA;
8.7.5. konsultuojasi su mokytoju / treneriu, stebi asmeninę pažangą;
8.7.6. pagal nustatytą nuotolinio mokymosi tvarkaraštį dalyvauja vaizdo konferencijose;
8.7.7. laiku neatsiskaičius išeitos temos, suderina su dalyko mokytoju / treneriu atsiskaitymo būdą ir laiką;
8.7.8. atlikdamas užduotis privalo naudoti lietuvišką raidyną, išskyrus užsienio kalbą. Priešingu atveju darbai nebus vertinami;
8.7.9. gautą mokymosi medžiagą panaudoja tikslingai, jos neplatina (draudžiama platinti vaizdo konferencijų įrašus), atsako už savo veiksmus;
8.7.10. saugiai ir atsakingai naudojasi elektronine erdve;
8.7.11. atliktų užduočių nesiunčia el. paštu.
8.8. Tėvai (globėjai, rūpintojai):
8.8.1. įgyvendina mokymo sutartyse numatytus įsipareigojimus;
8.8.2. atsako už vaiko saugumą karantino laikotarpiu;
8.8.3. užtikrina privalomųjų Covid-19 prevencijos priemonių vykdymą, domisi jomis, laikosi rekomendacijų;
8.8.4. padeda vaikams naudotis VMA, užtikrina saugų naudojimąsi jomis;
8.8.5. atsako už vaiko dienos režimą vadovaudamiesi higienos normomis;
8.8.6. sudaro sąlygas prisijungimui prie nuotolinio mokymosi aplinkos iš namų;
8.8.7. kasdien tikrina el. dienyną „Mano dienynas“, reaguoja į komentarus, pagyrimus, pastabas, mokytojų / trenerių laiškus, telefoninius skambučius, žinutes;
8.8.8. kontroliuoja ir užtikrina savalaikį vaikų atliktų darbų atsiskaitymą;
8.8.9. susirgus ir pasveikus vaikui, tą pačią dieną informuoja klasės vadovą, socialinį pedagogą;
8.8.10. kontroliuoja ir atsako už tinkamą vaiko gautos mokymo medžiagos panaudojimą (draudžiama platinti vaizdo konferencijų įrašus), vykdo patyčių prevenciją ir atsako už jų organizavimą pagal galiojančius LR įstatymus;
8.8.11. bendrauja ir bendradarbiauja su klasių vadovais, dalykų mokytojais / treneriais, švietimo pagalbos specialistais, administracija, teikia pasiūlymus.
III SKYRIUS
NUOTOLINIO MOKYMO DALYKO MEDŽIAGOS RENGIMO REIKALAVIMAI
9.1. nurodomas mokomo dalyko pavadinimas, autorius;
9.2. išsamiai ir aiškiai pateikiama mokomojo dalyko medžiaga, kuri parengta Ms PowerPoint, Ms Word, Ms Excel, PDF pagalba, ar (ir) pateikiamos nuorodos į interneto puslapius, vadovėlių ir elektroninių vadovėlių puslapius, vaizdo medžiagą ir kt.;
9.3. nurodoma atsiskaitymų tvarka (atlikimo etapai – žingsniai) ir vertinimo kriterijai (su nurodytu laiku, iki kada reikia atlikti užduotis bei kaupiamojo balo ar pažymio sandara).
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazijoje vyksta pasirengimas nuotoliniam mokymui. Jam intensyviai rengiasi administracija, mokytojai, treneriai, pagalbos mokiniui specialistai. Mokyklos administracija parengė pasirengimo nuotoliniam mokymuisi planą, kurio griežtai laikomasi.